Belgium Beer Bar

Pattaya

Karaoke

Juni 2002

In 2002 ben ik 2x naar Thailand geweest. Lekker alleen. Beetje naar het strand en zo.

Belgium Beer Bar

Ik ga altijd sinds 2000 naar het hotel de "Belgium Beer Bar". Deze tent werd in die tijd gerund door Jean-Luc een kale Belg. Pas heb ik vernomen dat Jean-Luc de zaak heeft overgedaan aan een Hollander genaamd Ties. Die voorlopig de naam (nog) niet voornemens was te gaan veranderen. Er komen natuurlijk regelmatig Belgen als vaste klant. Ik heb inmiddels zelf ook al met enige van hen kennis gemaakt.

Hier heb ik nog een fotootje van Jean-Luc voor de TV.

Siam Beverly Hotel

In 2002 was toen het WK. Ik had geboekt via internet bij het World Ticket Center. Zij hebben vaak aanbiedingen met 2 nachten in een hotel in Bangkok. Aangezien ik nog nooit in Bangkok geweest was, leek het mij een goed idee dit eens te doen. Ik heb toen het Siam Beverly Hotel geboekt. De eerste dag in Bangkok ik kwam 's morgens al om rond 09.00 uur aan. Misschien nog wel eerder, ik was in ieder geval lekker vroeg in het Hotel. Op het vliegveld stond iemand van de organisatie mij op te wachten om mij naar het Hotel te brengen. Je verwacht zeker voor 12.00 uur nog niet op de kamer toegelaten te worden, maar niets was minder waar. Eerst probeerde ik wat te slapen, want ik kan aan boord van een vliegtuig nooit slapen. Maar een uur later stond ik weer buiten. Toen ik het hotel uitliep kwamen er allemaal taxi chauffeurs op mij af, maar ik heb ze weggestuurd, omdat ik lopend de omgeving wilde verkennen. Er was niet zo gek veel te beleven zo vroeg op de dag en het was behoorlijk warm. Op een gegeven moment had ik toch een soort van winkelstraatje gevonden, het viel mij alleen tegen dat er nergens iets van een terrasje was waar ik iets te eten of te drinken kon nemen. Je kon alleen binnen terecht, maar dat wilde ik niet. In dit deel van Bangkok had ik ook geen last van smog, waar ik veel over gehoord heb.

Op een gegeven moment zag ik een kapper en aangezien ik daar ook nog naartoe moest, besloot ik er een uit te zoeken. Ik zag een kapsalon waar een zeer knap Thais meisje werkte, maar omdat ik niet voor een oude viezerik door wilde gaan besloten ik een andere salon te nemen. Ik kwam toen in een andere salon, waar ik vertelde geknipt te willen worden. Ze vertelden me dat ik daar niet terecht kon, ik heb niet begrepen waarom niet , maar werd naar een andere salon gebracht en je raad het al, waar ik daarnet niet naar binnen wilde gaan. En dan denk je dat Bangkok duur is ten opzichte van andere Thaise plaatsen, maar het kostte mij 50 Baht (= 1 euro), terwijl ik in Pattaya altijd minimaal 100 Baht kwijt ben.

Patpong

's Avonds (ik heb toen toch nog een uurtje kunnen slapen) wilde ik een biertje gaan drinken en een beetje voetbal kijken, het WK was ten slotte bezig. Volgens de tijd moest de wedstrijd ongeveer beginnen wist ik en besloot met zo'n chauffeur bij het hotel in zee te gaan. Ik zei: "Ik wil een biertje drinken en voetbal kijken." Die chauffeur lachen. Wij op weg, rijden we ergens een parkeerplaats op met in mijn ogen een soort supermarkt. Maar daarbinnen kon je dus voetbal kijken onder het genot van een biertje. Maar die chauffeur bleef. Hij moest natuurlijk ook wat drinken. Maar nam alleen koffie. Heb ik nog niet veel mee gemaakt, chauffeurs die niet drinken (alcohol). Maar het mooiste is natuurlijk dat ik daar in een zaaltje aan een tafeltje zat met een grote fles koud bier naar een groot scherm voetbal te kijken, maar achter me, zaten de dames achter glas, want het was natuurlijk wel een massagesalon. En iedere keer dat ik naar het toilet ging al die meiden mij wenken.

Na de eerste wedstrijd heb ik de chauffeur gevraagd mij weer ergens anders te brengen, hij stelde toen Pat Pong voor. Was ik nog nooit geweest, maar ik had er wel van gehoord. Die chauffeur heeft mij daarheen gebracht en is vervolgens weggegaan. Pat Pong bestaat in mijn ogen uit 2 straatjes met allemaal barretjes en A-gogo's. En een herrie, onbeschrijfelijk. Ben er tot 2 uur 's nacht blijven rondhangen en heb toen een taxi terug naar het hotel genomen. Toen ik het hotel verliet, was het eerste dat ik vroeg een kaartje van het hotel, dat gaf ik aan deze chauffeur. Maar op het moment dat ik instapte deed hij de meter uit. Je voelt zoiets aankomen, dan moet er onderhandeld worden over de prijs. Dat vind ik vaak erg vervelend, maar goed. Hij kijkt op het kaartje en verteld dat het erg ver is en wel 400 Baht kost. En ik antwoordde toen, gelul gisteren kostte het maar 85 Baht. Ja, waar ik het vandaan haalde weet ik niet zo op mijn eerste dag in Bangkok, nog helemaal wit. Maar we kwamen uiteindelijk op 150 Baht uit. Dat gaf mij in ieder geval een wat aangenamer gevoel dan 400 Baht (= 8 euro). Daar zou ik in Nederland niet genoeg aan hebben.

2e dag Bangkok

De 2e dag heb ik me eerst een weggebaand door de chauffeurs die je allemaal willen vervoeren voor de hoofdprijs. Maar ben de weg overgestoken en ben in de bus gestapt. Dat kan ik een ieder aanraadde. Neem het plaatselijke openbare vervoer. En zie maar waar je uitstapt. Ben in een soort Zuidplein geweest en in een park en heb 's avonds nog wat voetbal zitten kijken en was rond middernacht weer terug in het hotel. De volgende morgen ging de reis ten slotte weer naar Pattaya.

Pattaya

In Juni begint ook altijd het regenseizoen weer. Dus kan ik niet alle dagen naar het strand. Maar dan ga je een beetje winkelen. Ook heb ik mij een aantal malen bij meiden van de bar, TUI Beer Bar (hoek Second Road/Soi 9) waar ik veel kwam laten uitnodigen om te eten. Dat gebeurde, nadat ik met ze had afgesproken aan de bar om vandaar met z'n allen naar het strand te gaan. Maar toen we daar waren betrok de lucht weer, waarop niemand nog zin had naar het strand te gaan. Een van die meiden stelde voor om bij haar tante langs te gaan. Daar zouden we dan met z'n allen wat eten en drinken. Eerst moesten we effe langs de markt, voor wat te eten en te drinken, daar was ik voor ongeveer 300 Baht (= 6 euro) klaar. Maar daarvan zit je dan wel de hele middag te eten en te drinken met een aantal personen. Na het eten gingen we dan domino spelen. Meestal tot een uur of 5 's middags. In die kamer van die tante was het echt de zoete inval echt iedereen kwam daar zomaar binnen. Bovenbuurvrouw, benedenbuurvrouw. Ook kwam er nog een neefje met zijn vriendinnetje. Aan de bar werkte trouwens nog een nichtje van de meiden. Ik denk dat ik die hele familie werkzaam in Pattaya wel gezien heb.

Karaoke

Dat neefje werkte in een Karaoke bar. Daar ben ik ook eens met een paar meiden naar toe geweest. Heel leuk. Ik kan helemaal niet zingen, maar heb toch ook wat uitgezocht. Wat minder is dat ze een beperkt aanbod hebben van westerse liedjes. En wat ze hebben is vaak van die flauwe zwijmel liefdesliedjes.

Die tante had trouwens haar borsten laten vergroten. En daar was ze best trots op. Dus die werden gewoon getoond. En voelen hoorde daar uiteraard ook bij. Beneden was een klein kruideniertje en toen de limonade op was, werd er weer nieuwe koude drankjes gehaald uit de koelkast daar. Ik liep daar samen met die tante naar toe. Het vrouwtje dat daar werkt, had haar borsten ook laten vergroten vertelde zij mij. Dus in die kruidenier werden ook die borsten open en bloot gelegd. En voelen natuurlijk.